Pohde aloittaa yt-neuvottelut talousarvioon liittyen

24.11.2023

Pohde aloittaa yt-neuvottelut talousarvioon liittyen

23.11.2023

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde on antanut henkilöstön edustajille yhteistoimintalain mukaisesti neuvotteluesityksen talousarvion valmisteluun liittyen.

Laki työnantajan ja henkilöstön välisestä yhteistoiminnasta kunnassa ja hyvvinvointialueella 4 §

Jos kunnan tai hyvinvointialueen talousarvioehdotuksessa edellytetään sellaisia toimenpiteitä, joiden toteuttaminen todennäköisesti aiheuttaisi useita irtisanomisia, osa-aikaistamisia, lomautuksia taikka merkittäviä heikennyksiä palvelussuhteiden ehdoissa, toimenpiteitä on käsiteltävä yhteistoimintamenettelyssä ennen kuin kunnanhallitus tai aluehallitus tekee kunnan- tai aluevaltuustolle lopullisen talousarvioehdotuksen.

Neuvottelut alkavat viikolla 48 ja Tehyn neuvottelijoina osallistuvat Rake ryhmän nimeämät neuvottelijat.

Tuottavuus- ja taloudellisuusohjelmaan liittyvät yhteistoimintamenettelyt alkavat sen jälkeen, kun ohjelman toimeenpanosuunnitelmat ovat valmistuneet. Työnantaja on arvioinut tämän vievän viikkoja. Neuvottelut kestävät vähintään kuusi viikkoa.

Työnantaja käynnistää talousarvioon liittyvän yhteistoimintamenettelyn Pohteen alueella. Tule kuulolle, mitä tämä tarkoittaa?

Tehy järjestää jäsenillan Pohteen tehyläisille 7.12.2023 klo 18-20 Teamsilla. Ilmoittautumislinkin löydät sähköpostistasi tai tehy.fi/koulutus