Jäsentiedote Pohteen tehyläisille yt-neuvotteluista

21.2.2024

Jäsentiedote Pohteen tehyläisille tuottavuus- ja taloudellisuusohjelmaan liittyvistä yhteistoimintaneuvotteluista

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen tuottavuus- ja taloudellisuusohjelmaan liittyvien toimenpidesuunnitelmien valmistelu on edennyt ja kooste suunnitelmista on julkaistu. Suunnitelmat sisältävät palveluverkkoa koskevia toimenpiteitä, joilla on vaikutuksia henkilöstöön, asukkaisiin ja asiakkaisiin. Suunnitellut muutokset edellyttävät yhteistoimintamenettelyä, joka koskee 3500 henkilöä. Yhteistoimintaneuvottelut alkavat 26.2.2024. Toimenpiteillä tulee olemaan henkilöstövaikutuksia, sillä työnkuvat ja työntekopaikat tulevat osassa aluetta muuttumaan.

Valmistaudu yt-neuvotteluihin ottamalla esiin viimeisin työsopimuksesi, koska yt-prosessissa käsitellään mahdollisia muutoksia työskentelyalueeseen, työaikamuotoihin, työtehtäviin ja mahdollisiin yksikön toiminnanmuutoksiin liittyen. Työsuhteen oleellisia muutoksia voidaan arvioida suhteessa työsopimukseesi.

Yhteistoiminta neuvotteluissa tehyläisiä edustaa pääluottamusmiehet. Kun yksikössä tai sinulle henkilökohtaisesti tulee muutokseen liittyvä kutsu kuulemiseen, niin ole hyvissä ajoin yhteydessä alueesi luottamusmieheen.

Alueesi luottamusmiehen yhteystiedot löydät Pohteen tehyläisten yhteiseltä sivulta.

Tulemme järjestämään Pohteen tehyläisille alueellisia jäseniltoja Teamsilla. Kutsut tulevat jäsenrekisteriin ilmoittamaasi sähköpostiin.

Oulu ke 6.3 klo 17.30

Oulun eteläinen ma 11.3 klo 18.00

Oulunkaari viikolla 11, ajankohta ilmoitetaan myöhemmin

Lakeus ke 13.3 klo 18.00

Rannikko ti 12.3 klo 18.00

Koillismaa ti 12.3 klo 18.00

OYS ja ensihoito ti 12.3 klo 18.00

Tarkista, että sähköpostiosoitteesi on jäsentiedoissa ajan tasalla. Älä epäröi ottaa yhteyttä luottamusmieheesi!

Terveisin Tehyn Pohteen neuvottelijat