Kesätiedote ja plm:n terveiset

1.6.2017

Tehyläiset opiskelijat kesätöissä

Tervetuloa meille töihin!

Muutama asia teille muistettavaksi kun kesätyöt alkavat:

Opiskelijajäsenyys Tehyssä on maksuton niin päätoimiselle perus- kuin jatko-opiskelijallekin. Päätoiminen opiskelija on aina vapautettu Tehyn jäsenmaksusta myös kesätöiden aikana. Jäsenmaksuvapautus koskee myös oppisopimuskoulutuksessa olevia

Työttömyyskassan jäsenyys voi alkaa ensimmäisestä työpäivästä

Kassan jäsenyyttä voi hakea Tehyn liittymislomakkeilla, mutta jäsenyys tulee erikseen aktivoida ilmoittamalla työnteon aloittamisesta joko hakemuksen yhteydessä tai sähköpostilla. Tehy maksaa myös opiskelijajäsentensä työttömyyskassan jäsenmaksun. Lisätietoa löydät työttömyyskassan sivuilta. www.tehy.fi sivustolla linkki! tai. kts erillinen, tarkempi ohje työpaikan ilmoitustaululta.

Laillistetuksi ammattihenkilöksi opiskelevalla on oltava nimetty ohjaaja

Opiskelija toimii aina johdon ja valvonnan alaisena. Terveydenhuollon tai sosiaalihuollon toimintayksikön on nimettävä terveydenhuollon laillistetuksi ammattihenkilöksi opiskelevalle kirjallisesti ohjaaja.

Nimikesuojatuissa sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilön tehtävissä voivat toimia muutkin kuin kyseiseen ammattiin opiskelevat henkilöt. Heillä ei kuitenkaan ole oikeutta käyttää nimikesuojattua ammattinimikettä. Palkatessaan henkilön nimikesuojatun ammattihenkilön tehtäviin työnantaja vastaa siitä, että valitulla henkilöllä on edellytykset toimia kyseisissä tehtävissä. Riittävän perehdytyksen ja tarvittavan ohjauksen järjestämisestä vastaa työnantaja.

LÄHIHOITAJIEN REKISTERÖITYMISESTÄ SUOSIKKI/TERHIKKI REKISTERIIN

kts. VALVIRAN OHJE joka lähetetty Tehy Selänteen ao:n jäsenille sähköpostina tämän tiedotteen lisäksi.

LUOTTAMUSMIET KESÄLLÄ TAVOITETTAISSA SEURAAVASTI:

PLM Nina Pulkkinen lomalla 3.7.-30.7.2017 sijaisena varaplm Kirsi Kärkkäinen

Haapajärven lm Valma Siltaniemi(päivystys ja vastaanotto) ja Pyhäjärven lm Taina Kankaanpää(päivystys ja vastaanotto) lomalla heinäkuun.

Yhteyden plm:n tai sijaiseen saat etunimi.sukunimi@selanne.net ja/tai puh 044-4456 632
Plm Nina Pulkkinen työskentelee dialyysissä ja varaplm/ao:n pj Kirsi Kärkkäinen Pyhäjärven vuodeosastolla. Alueluottamusmiehet tavoitat parhaiten yksiköistään tai sähköpostitse

Hyvää kesää lomailijoille ja töissä oleville! terveisin Tehy Selänteen ao hallitus ja plm