Ylityö- ja vuoronvaihtokielto

25.9.2018

TEHY SELÄNTEEN AMMATTIOSASTON HALLITUS TIEDOTTAA!

Tehy on julistanut ylityö- ja vuoronvaihtokiellon

TUTUSTU PERUSTEISIIN JA OHJEISIIN www.tehy.fi/ylityokielto

Mitä ylityö- ja vuoronvaihtokielto tarkoittaa?

Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aikana tehdään töitä normaalisti ennalta suunniteltujen työvuorolistojen mukaisesti, mutta ei tehdä ylitöitä eikä vaihdeta vuoroja työnantajan aloitteesta. Ulkopuolelle jäävät virkasuhteessa olevat Tehyn jäsenet kunta- ja valtionsektorilla. Kielto koskee siis myös esimiehiä/vastuuhoitajia jotka ovat työsopimussuhteessa.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkaa keskiviikkona 26.9.2018 klo 6.00 ja päättyy perjantaina 28.9.2018 klo 23.59.

Jos potilasturvallisuus työpaikalla on vaarantumassa, on työnantajan kartoitettava kaikki vaihtoehdot potilasturvallisuuden takaamiseksi. Mikäli tehyläisen työpanosta tarvitaan potilasturvallisuuden turvaamiseksi, voi tehyläinen poikkeustapauksessa tehdä työvuoron. Työvuoron muuttamisesta ja mahdollisesta ylityöstä tehdään ilmoitus ammattiosastolle. Osoitteesta www.tehy.fi/ylityokielto löytyy lomake tätä varten. Sivulta löytyy lomake myös työtehtävässä vaadittavan ammattitaidon puutteesta.

Virkasuhteessa olevat tehyläiset, jos työkuorma osoittautuu ko ajanjaksona kohtuuttomaksi- ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun.

Toimita lomake/lomakkeet suljetussa kirjekuoressa seuraaville henkilöille:

Pyhäjärvi: Kirsi Parkkinen,vuodeosasto

Reisjärvi: Tanja Kaarto, kotihoito

Haapajärvi: Marika Ylinen, vuodeosasto

Tarvittaessa kysymyksiin vastaavat myös luottamusmiehet. Yhteystiedot löydät ao:n nettisivuilta https://ao716.tehy.fi

T: Tehy Selänteen ao hallitus