31.3. ao tiedote

31.3.2020

TEHY SELÄNNE TIEDOTTAA !

· PLM tavoittaa 044-4456 632 numerosta, nina.pulkkinen@selanne.net osoitteesta myös. Alueluottamusmiehet toimipisteistään. https://ao716.tehy.fi/luottamusmiehet/

· PLM on työlomalla 6.4.-19.4.20 välisen ajan. Sijaisena toimii varaplm Kirsi Kärkkäinen (työskentelee Pyhäjärvellä). PLM puhelut kääntyvät hänelle- vastaa niihin työvuorojensa puitteissa (tekee kolmivuorotyötä). Parhaiten tavoitat laittamalla sähköpostia kirsi.karkkainen@selanne.net . Älä jätä plm puhelimen vastaajaan viestiä tai laita siihen tekstiviestejä koska ne eivät tavoita varapääluottamusmiestä ko ajanjaksona.

· KVTES päättyy 31.3.2020 .Tiedotetta laittaessa ei oltu vielä päästy neuvottelutulokseen. Seuraa Tehyn tiedottamista asiasta. Jos sopimukseen ei päästä- nykyisen KVTES:n noudattaminen jatkuu ns. jälkivaikutuksella.

· Ne joilla on lähiaikoina eläköityminen edessä, suositellaan pysymistä ammattiosaston jäsenenä työsuhteen loppuun asti. Liittyminen Tehyn senioreihin on mahdollista sen jälkeen. Jos esim.aiot tehdä keikkaa eläkkeellä- kannattaa Tehyn jäsenyyttä jatkaa.

· Eläkkeellä olevat, nyt työelämään palaavat: Tehy Senioreiden vakuutusturva on voimassa vain satunnaisissa / keikkaluontoisissa työsuhteissa. Mikäli työskentely on säännöllistä tai jatkuvaa, tulee Tehyn Seniorin liittyä takaisin ammattiosastoon Tehyn liittymislomakkeella.

· Tehyn www- sivuilta löydät ohjeita liittyen palkka- ja päivärahakäytäntöihin mahdollisen karanteenin ym. tilanteiden osalta. Lisäksi löytyy tietoa työsuojeluasioista liittyen suojaimiin. Omat linkit on myös valmiuslain ja työvelvoitteen osalta usein kysyttyihin kysymyksiin (UKK). Käy tutustumassa!

Sivuja ei kannata tulostaa koska ne päivittyvät useasti viikossa tilanteiden muuttuessa ja lainvalmistelun edetessä. https://www.tehy.fi/fi/korona

KAIKILLA TEHYLÄISILLÄ, JÄSENYYDEN MUODOSTA RIIPPUMATTA, ON MAHDOLLISUUS KÄYTTÄÄ LUOTTAMUSMIEHEN APUA.(opiskelijat, määräaikaiset työntekijät, perhevapailla olevat, eläkeläiset jne.)

TEHYY LIITTYMINEN ON HELPPOA www.tehy.fi sivustolla tai Tehyläisen kaverin kännykän Tehy-sovelluksella.