Pääluottamusmiehen kesäterveiset

18.6.2020

Mukavaa Juhannusviikkoa kaikille Selänteen alueella työskenteleville Tehyläisille!

Muistutuksena, että paikallinen sopimus hälytysrahasta löytyy intrasta jos sitä ei työyksiköstä muuten löydy. Kesä-, heinä- ja elokuun viikonlopuilla hälytysraha on korkeampi, kuten myös arkipyhinä. Hälytysrahan maksamisen kriteerit löytyvät sopimuksesta. Kysy neuvoa tarvittaessa luottamusmiehiltä tai ao:n hallituksen jäseniltä.

Luottamusmiesten ja ao:n hallituksen jäsenten yhteystiedot löydät https://ao716.tehy.fi osoitteesta kuten myös edellisen kesäajan tiedotteen.

Valmiuslain asetukset eivät ole enään voimassa 16.6.20 alkaen. Eli olemme palanneet normaaliin liittyen ylityö-, vuorokausilepo-, irtisanomisaika- ja vuosilomiin liittyvissä määräyksissä. Nyt siis noudatetaan KVTES määräyksiä, kvtes pitää sisällään uusia määräyksiä työaikaan(kikytuntien poistuminen) ja joihinkin muihinkin tilanteisiin- niistä saat tietoa tarkemmin Tehyn sivustolta liittokierros otsakkeen alta. Muuttuvista määräyksistä ja niiden vaikutuksista tiedottaa myös ammattiosasto ja plm kesän loppupuolella. Jaksotyöhön liittyvät muutokset tulevat voimaan vasta syyskuun alusta.

Liittokierros on vielä kesken yksityisilla sopimusaloilla niin terveyspalvelualalla kuin sosiaalipalvelualoilla sekä AVAINTA sopimuksien osalta Näiden osalta liitoilla ( Tehy, SuPer ja Erto) on meneillään laillisia työtaistelutoimia- kuntapuolen liittojen jäsenet ja ammattiosastot tukevat laillisin työtaistelutoimin jumiutuneiden neuvottelujen vauhdittamista. Tänään on tukitoimena ylityö- ja vuoronvaihtokielto laajentunut viiteen uuteen sairaanhoitopiiriin, aiempien neljän sairaanhoitopiirin lisäksi sekä AVAINTA vanhuspalveluihin, työtaistelutoimet on ilmoitettu kestävän 30.6.20 asti. Seuraa Tehyn tiedottamista asian tiimoilta.

Pääluottamusmiehen sijaisena on varaplm Kirsi Kärkkäinen 29.6.20-19.7.20.
Kirsin tavoittaa parhaiten sähköpostitse etunimi.sukunimi@selanne.net , tarvittaessa myös plm puhelinnumerosta 044-4456 632 (vuorotyö, työvuorojen puitteissa). Kirsin luottamusmiespäivä on kerran viikossa, ei määriteltyä päivää vielä tiedossa.

Jos kiireellistä avun tarvetta 22.-28.6.2020 , ota yhteys Tehyn edunvalvontaan, yhteystiedot löydät www.tehy.fi sivustolta. Nopeimmin pääset asioimaan asiointipalvelun kautta, kirjautumalla sivustolle jäsentunnuksillasi.

Aurinkoista kesää kaikille. T: plm Nina Pulkkinen