Tammikuun -21 ammattiosastotiedote

14.1.2021

Hyvää alkanutta vuotta 2021 Tehyläiset!

Tarkista Tehyn nettisivuilta, että jäsentietosi ovat ajantasalla. Liian monella on ns. vanhoja meiliosoitteita tai puuttuu sellainen kokonaan jäsenrekisteristä. Tehyn ja oman ammattiosastosi posti kohdentuu jäsenrekisterin tietojen perusteella. Jos työskentelet esimerkiksi esimiehenä, on sen hyvä näkyä jäsentiedoissasi koska saat silloin juuri sinulle kohdennettua koulutustarjontaa tiedoksi.

Näinä muutoksen aikoina on tärkeää, että tieto ammattiosaston jäsenillasta tai muu tiedottaminen saavuttaa jokaisen jäsenen. Huolehdithan omalta osaltasi, että työyksikkösi ilmoitustaululla on aina esillä viimeisin Selänteen Tehyn tiedote, näin saavat yksikön sijaiset, opiskelijat ym myös tiedon ajankohtaisista asioista.

Soteuudistus etenee alueella ja Tehy Selänteen luottamusmiehet osallistuvat säännöllisiin POPSote alueen hankkeen henkilöstöfoorumin tilaisuuksiin ja ovat siten kartalla miten uudistus etenee ja ovat mukana Tehyn verkoston kautta vaikuttamassa tulevaan henkilöstön siirtymiseen liittyvissä asioissa.

Tehyn vaalit: 8.2.-28.2.21 on Tehyn valtuustovaalin ehdokasasettelun aika.

29.3-21.4 välisenä aikana äänestetään, äänestys tapahtuu sähköisesti ja myös Tehyn mobiilisovelluksen kautta voi äänestää. Jos ehdokkaaksi asettuminen kiinnostaa, kannattaa tutustua https://www.tehy.fi/fi/valtuustovaalit

Lisätietoja voi kysyä myös plm Nina Pulkkiselta joka on tällä hetkellä Tehy ry hallituksen jäsen tai ottaa yhteyttä eri vaaliliittojen yhteyshenkilöihin.

Tehy Selänteen ao hallitus kokoontui 12.1.21 ja päätti järjestää vaalissa ammattiosastomme äänestäneiden kesken arvonnan. Siitä lisää myöhemmin.

Kaikki Tehyn jäsentilaisuudet ja koulutukset järjestetään toistaiseksi etänä- tilannetta arvioidaan korona-tilanteen perusteella ja muutoksista ilmoitetaan kun tilanne muuttuu. Myös ammattiosaston sääntömääräinen kevätkokous valmistelu aloitetaan ajatuksella, että se on teamskokous. Ajankohta on 22.4.21

Eläköityvät Tehyn jäsenet Selänteessä- ota yhteys ammattiosaston hallituksen jäseneen paikkakunnallasi tai luottamusmieheen kun ajankohta lähestyy- näin saamme tiedon tapahtumasta ja voimme muistaa sinua eläkelahjalla. Tutustu  https://www.tehy.fi/fi/seniori sivuille tai kysy lisää luottamusmiehiltä. Jos jatkat eläkkeellä säännöllisesti keikkailua- kannattaa sinun pysyä ammattiosaston jäsenenä. Tehyn seniorimaksu kattaa vakuutusturvan vain satunnaisessa keikkailussa.