Tehy Selänne ja pääluottamusmies tiedottaa

31.3.2021

Tehy Selänne ja pääluottamusmies tiedottaa 30.3.21

Paikallisneuvottelut koronakorvaukset ja koronalisä

Tehy Selänne ammattiosaston hallitus teki paikallisneuvottelupyynnön työnantajalle koronalisään ja korona-ajan korvauksiin liittyen. Neuvottelijoina toimivat plm Nina Pulkkinen ja lm Taina Kankaanpää. Neuvottelut käytiin 26.3.21

Valitettavasti neuvottelut päättyivät erimielisinä.

Tehy esitti neuvotteluissa hälytysrahan tarkistamista, varallaolokorvauksia, tehtäväsiirroista ja koronapotilaiden/koronatyötä tekevien osalta korvauksien maksamista koronalisänä. Työnantaja tunnisti viime vuoden kovan työpaineen ja koko henkilöstön osalta työkuorman kasvamisen. Tehyn neuvottelijat esittivät yhtenä keinona, helpottamaan sijaisten hankkimista, hälytysrahasopimuksen pohjalta lähtevää korvausta koronatehtävistä aiheutuviin joustamisiin ja työntekijöiden parempaan saatavuuteen ylityöhön tai vuoron vaihtoon ja jäljitystyöhön. Työnantaja ei halunnut lisätä työntekijöiden kuormaa entisestään edellyttämällä joustoja ja ylitöitä eikä siksi halunnut lähteä nostamaan hälytysrahaa tai laajentamaan sen käyttöä.

Työnantajan esittämä ratkaisu on palkata henkilöstöä lisää näissä tilanteissa. Toivomme, että sijaisia ja henkilöstöä löytyy palkattavaksi, ilman nykyhenkilöstön joustamisen tarvetta tehtäviin joista ammattiosasto neuvottelua pyysi.

Pääluottamusmies on työvapaalla 1.4.-11.4.21 välisen ajan. Sijaisena toimii vara plm Kirsi Kärkkäinen. Alueluottamusmiesten yhteystiedot löydät ammattiosaston nettisivuilta https://ao716.tehy.fi

Muista Tehy Selänteen sääntömääräinen kevätkokous 22.4.21 klo 18, siellä käsitellään esim. lisätalousarviota- jossa pääsee esittämään ehdotuksia miten sitä voitaisiin jäsenistöllemme kohdentaa.

Tehyn valtuustovaalin äänestys on käynnissä! Muista äänestää. Helppoa Tehyn mobiilisovelluksella tai kirjautumalla tehyn www sivuille. Jos et muista salasanaasi- kirjautuminen onnistuu myös pankkitunnuksilla.

Rauhallista pääsiäisen aikaa kaikille jäsenillemme töissä tai vapaalla sitä viettäville.

T: Tehy Selänne ao hallitus ja luottamusmiehet