Toukokuun ammattiosastotiedote

Plm Nina Pulkkisen työvapaan ajan sijaisena toimii

5.7.-18.7.21 lm Suvi Kopola

19.7.-1.8.21 lm Taina Kankaanpää

Heidät saa kiinni sähköpostitse etunimi.sukunimi@selanne.net ja plm puhelinnumerosta kiireellisissä asioissa. Luottamusmiespäiviä on tuona ajankohtana 1pv/vko tai jaettuna viikon ajalla eri ajanjaksoihin. Tästä tulee kesäkuun lopulla tarkempaa tietoa.  https://ao716.tehy.fi/ sivuilta löydät luottamusmiesten ja ammattiosaston hallituksen jäsenten yhteystiedot.

Tehyläinen opiskelija, onnittelut sinulle, joka olet juuri valmistunut uuteen ammattiin. Muistathan liittyä työpaikkasi ammattiosastoon eli siirtyä opiskelijajäsenyydestä Tehyn varsinaiseksi jäseneksi.

Tehyläinen opiskelija, olethan huolehtinut työttömyyskassan jäsenyyden aktivoinnin tehdessäsi ensimmäistä kertaa opiskelijajäsenyyden aikana palkallista työtä?

”Muistathan ilmoittaa työttömyyskassalle ensimmäisen työpäivän, jolloin olet ollut työttömyyskassaan liittymisen jälkeen työssä. Työn ei tarvitse olla terveydenhuoltoalan työtä, vaan yhdenkin päivän palkkatyö millä tahansa alalla kelpaa työttömyyskassan jäsenyyden aktivoimiseksi. Ilmoituksen voit tehdä vapaamuotoisesti sähköpostilla osoitteeseen tyottomyyskassa@tehy.fi. Ilmoita sähköpostissa

• nimesi
  • syntymäaikasi tai jäsennumerosi
  • ensimmäinen työpäiväsi
  • työnantajasi nimi.

Kun jäsenyytesi työttömyyskassassa on aktivoitu, lähetämme sinulle kirjeen. Kun jäsenyys on aktivoitu kerran- sen jälkeen ei työssäolotietoja tarvitse toimittaa työttömyyskassalle. ”

Kesälomakausi on käynnistynyt. Tehyn sivuilta löytyy hyödynnettäviä jäsenetuja liittyen hotelli, loma-asunto ym. käyttöön. https://www.tehy.fi/fi/jasenedut/lomaelamyksia ja samalla sivulta löytyy linkki yhteistyökumppanien kautta saataviin alennuksiin, esim. Särkänniemi ja Linnanmäki rannekkeiden alennukset (nämä huvipuistorannekkeiden hankinta alennuksella voimassa 30.5. asti)

Paikallinen hälytysraha ja vuoronvaihtoon liittyvä sopimus on viimeksi neuvoteltu 2019. Sen mukaisilla kriteereillä maksetaan hälytysraha. Huomioithan, että kesä, heinä- ja elokuun lauantait ja sunnuntait sekä arkipyhinä, hälytysraha on 50eur. Muina aikoina 40eur. Tuplavuorosta maksetaan myös hälytysraha sekä ylityökorvaus sen mukaan mitä siitä tunteja kertyy. Korvauksen ylityön osalta, onko se rahana vai aikana, päättää työnantaja. Asia kannattaa aina ennalta sopia kumpaa korvausta käytetään niin ei synny epäselvyyksiä. Ylityöhön tarvitaan aina työntekijän suostumus.

Vapaaehtoisuuteen perustuva varallaolo-ohje tilapäiseen ja äkilliseen työvoiman tarpeeseen sekä lomarahan vaihtamiseen liittyvät ohjeet: työnantajan kanssa on käyty henkilöstöjärjestöjen kanssa yhteistoiminnallinen neuvottelu näistä asioista. Käytäntöjen osalta työnantaja hoitaa tiedottamisen. Tarvittaessa lisätietoja pääluottamusmieheltä.