Elokuun ammattiosastotiedote

17.8.2021

11.8.21
TEHY SELÄNNE ELOKUU TIEDOTE

Pääluottamusmies tavattavissa eri paikkakunnilla seuraavasti:

Pyhäjärvi ma 16.8. klo 13-15.30
Reisjärvi ti 24.8. klo 13-15.30
Haapajärvi 25.8. klo 13-15.30

Ko. paikkakuntapäivinä plm tavattavissa terveyskeskuksien tiloissa. 044-4456 632 voit soittaa tai laittaa viestiä jos haluat jutella kahden kesken tiettynä aikana tai muualla ko paikkakunnalla. PLM päivät pääsääntöisesti tiistait ja keskiviikot. Muina aikoina yhteys mieluimmin sähköpostitse. nina.pulkkinen@selanne.net

Luottamusmiesten apu on yksi Tehyn jäseneduista. Luottamusmies on kaikkien Tehyläisten käytettävissä (myös opiskelijajäsenet, määräaikaiset työntekijät) Luottamusmies auttaa ja neuvoo työsuhteen ehtoihin liittyvissä asioissa; palkkaus, työaika, vuosiloma ym. kysymyksissä.
Luottamusmiehet Tehy Selänne:
plm Nina Pulkkinen, varaplm/ao pj Kirsi Kärkkäinen, lm Taina Kankaanpää, lm Suvi Kopola, lm Valma Siltaniemi.

Tehy Selänteen ao hallitus on neuvotellut ja hyväksynyt osaltaan paikallisen sopimuksen vuorokausilevon VAPAAEHTOISESTA lyhentämisestä. Sopimus käy vielä henkilöstöjaoksessa ja siitä tiedottaa osaltaan sen jälkeen työnantaja. SOTE-tes mahdollistaa (1.9 jälkeen) tarvittaessa lyhyemmän vuorokausilevon käytön(alle 11h) kun siitä on tehty paikallinen sopimus ja työntekijä sopii asiasta esimiehen kanssa kirjallisesti.

Eli jatkossakaan ei esimies voi suunnitella työvuoroja alle 11h vuorokausilevolla jos työntekijä ei itse sitä halua. Tämä mahdollisuus on nyt kuitenkin sopimuksen allekirjoittaneiden ammattiosastojen jäsenillä. Jos haluat asiasta lisää tietoa, ota yhteys pääluottamusmieheen.

Soteuudistus valmistelu jatkuu POPsote hanketyön ohella. Nyt maakunnan/hyvinvointialueen väliaikaistoimielin (VATE) järjestäytyy henkilöstöasioiden hoitamisen ja yhteistoiminnan osalta. Tehyn edustajat maakunnan yhteistyötoimikuntaan ja henkilöstöasioiden työryhmiin valitaan Pohjois-Pohjanmaan Tehyn ammattiosastojen pj kokouksissa. Ko työryhmät käsittelevät esim. tulevaa henkilöstönsiirtoa ja liikkeenluovutukseen liittyviä asioita. Näistä tehdyistä ja tulevista valinnoista tiedotetaan myöhemmin. POPsote/VATE johdon ja henkilöstöedustajien kokoukset 1x kk:ssa jatkuvat edelleen säännöllisesti ja meiltä niihin osallistuu luottamusmiehet/plm sekä TSV.