Helmikuun ammattiosastotiedote

2.2.2022

Tehy Selänteen jäsenkirje helmikuu 2022

LIITTOKIERROS JA JÄSENILTA!

SOTE-sopimus eli työehtosopimuksemme on voimassa enään tämän kuun loppuun. Liittokierrosneuvottelut ovat käynnistyneet. Nyt kannattaa pikaisesti ilmottautua ensi viikon jäseniltaan 10.2.22 klo17 (verkossa) jossa puheenjohtaja Millariikka Rytkönen ja edunvalvontajohtaja Else-Mai Kirvesniemi käyvät läpi ajankohtaisia asioita ja liittokierrostavotteita. Illassa pääsee myös chatin kautta kysymään heiltä neuvotteluihin liittyviä asioita. ILMOITTATUMISET Tehyn jäsensivujen kautta. Neuvottelukierros otsikon alta löytyy linkki. Nyt on se aika kun SINUA Tehyläinen tarvitaan, osallistu jäseniltaan niin tiedät miten.

#muutosvoima #joukkovoima

JOULUNAJAN TYÖVUOROLISTAN KANNUSTERAHA JA YLITYÖRAJA

Olethan tarkistanut joulunajan osalta palkkalaskelmasi? Ammattiosasto teki syksyllä paikallisen sopimuksen liittyen joulunajan listaan. Etukäteen sovitut kannustevuorokorvaukset olivat 65eur/vuoro ja kannustevuoroja tehneillä lasketaan ylityörajan tuntimäärää 12 ensimmäistä tuntia 50% ja siitä eteenpäin 100%. Normaalisti jaksotyössä 18h. Koskee listan kaikkia ylityötunteja. Joulunajan listan äkilliset hälytysrahavuorot olivat 100eur hälytysrahalla.

TARTUNTATAUTILAIN 48§:n MÄÄRÄAIKAINEN LAINMUUTOS

Työnantaja on ohjeistanut rokotevelvoitteeseen ja lainmuutokseen liittyvään aiheuttamaan käytännön muutokseen henkilöstölle suunnatulla tiedotteella. Asia on käsitelty yhteistoiminnassa yt-toimikunnassa tiedotteen lähettämisen jälkeen. Jos sinulla tulee eteen kysymyksiä tai muuta selvitettävää liittyen tähän tartuntautilain soveltamiseen, ota yhteys pääluottamusmieheen.

KEVÄTKOKOUS TORSTAINA 7.4.22 KLO 18

Ammattiosaston hallitus suunnittelee seuraavissa kokouksissaan kevätkokoukseen liittyviä asioita. Päätetty on jo kevätkokousajankohta- laita se kalenteriisi. Tilanteen mukaan joko läsnäolo tai teams kokous. Kokouksessa käydään läpi sääntömääräiset asiat, sääntömuutoksia ja tilikauden mahdollisen ylijäämän käyttö. Osallistu ja vaikuta. Ohjelmassa kokouksen perään myös ajankohtaisia asioita liittyen liittokierrokseen ja tulevaan työnantajavaihdokseen.

Tehy Selänteen ao hallitus ja luottamusmiehet