TYÖTAISTELUUN LIITTYVÄ TIEDOTE TEHY SELÄNNE

4.3.2022

HUOMIO TEHY SELÄNTEEN JÄSEN!

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto jatkuu 8.3.2022 klo 15 asti!

Muistutamme siitä, että MITÄÄN LAPPUJA EI ALLEKIRJOITETA, vaikka esihenkilö sinulle sellaista esittää tehtäväksi liittyen ylityö/vuoronvaihtomääräykseen. Sinulla on oikeus kieltäytyä allekirjoittamisesta.

Tehy on asettanut tuon työtaistelumuodon voimaan ja se on laillinen sopimuksettomana aikana. Tehyläisen tulee kieltäytyä ylityöstä ja vuoronvaihdosta tuon työtaistelun ajan. Edes esihenkilön määräys "perustellusta syystä" tilanteessa Tehyläisen ei tule vaihtaa vuoroa tai tehdä ylityötä.

Jos et saa ilta/yövuoron/viikonlopun aikana esihenkilöä kiinni ja potilasturvallisuus on vaarantumassa ja joudut vuoroa jatkamaan- ao716.tehy.fi sivulla TYÖTAISTELU-otsakkeen alla on yhteydenottolomake, jonka kautta tee ilmoitus ammattiosastolle tällaisesta tilanteesta. Liiton asettama työtaistelu turvaa Tehyläisen työntekijän aseman, kun hän noudattaa liiton määräyksiä liittyen eri työtaistelutoimiin.

Lakkovaroitus ei tällä hetkellä koske Tehy Selänteen toimialueen organisaatioita. Seuraa Tehyn tiedottamista neuvottelukierros sivustolla tehy.fi osoitteessa, Tehy Selänteen fb sivulla tai ao:n nettisivuilla.

Lisätietoja pääluottamusmieheltä, joka poikkeuksellisesti tavoitettavissa viikonlopun ajan nina.pulkkinen@tehy.net osoitteesta

Tehy Selänteen ao hallitus