Pääluottamus tiedottaa

23.3.2022

Tehy Selänteen pääluottamusmies tiedottaa 23.3.2022

Viime viikolla jäsenistöltä tuli yhteydenottoja liittyen ensi kesän vuosiloma-asiaan ja loma-aikana muihin yksiköihin suunniteltujen tehtäväsiirtojen osalta. Olen asiasta keskustellut terveys - ja vanhuspalvelujohtajan Hannele Kosken ja vs. talous- ja henkilöstöjohtajan Seija Kärkkäisen kanssa. Saamieni vastauksien mukaan työnantaja ei ole tehnyt mitään päätöksiä vielä näissä asioissa. Esihenkilöitä on pyydetty käymään yksiköissä asiasta alustava keskustelu ja kysymään vapaaehtoisia siirtymishalukkuuksia muissa yksiköissä työskentelyyn kesälomakaudella. Pyydetty myös selvittämään ne jotka vapaaehtoisesti pitäisivät kesä, heinä ja elokuun aikana yhdenjaksoisesti kolme viikkoa vuosilomaa. Näiden vastausten perusteella työnantaja käsittelee 24.3.2022 esihenkilöpalaverissa tulevan kesän lomasuunnitelmat ja mahdolliset sulkusuunnitelmat.

Kokouksen jälkeen henkilöstöjohtaja toimittaa asian osalta yhteenvetoa yhteistyötoimikunnan jäsenille ja asia tullaan käsittelemään 28.2.22 yhteistyötoimikunnassa ja päätösasiana sitten asia menee kuntayhtymän hallitukselle ke 31.3.22.

INTRA:ssa on seuraavan yhteistyötoimikunnan esityslista liitteineen. Kannattaa tutustua tilinpäätös- ja toimintakertomukseen sekä henkilöstöraporttiin. Jos siihen liittyy kommentoitavaa, korjausesityksiä asiasisältöön tai muuta palautetta, ne voi toimittaa nina.pulkkinen@selanne.net osoitteeseen perjantaihin mennessä. Vien palautteen YT toimikuntaan. Kannattaa lukea ainakin oman toimialueen yhteenveto ja henkilöstöraportti.

MUISTUTUS: Tehy Selänteen ao 716 sääntömääräinen kevätkokous 7.4.22 klo 18. Ilmoittaudu 3.4. mennessä tarjoilun vuoksi https://ao716.tehy.fi osoitteessa. Kokouksen yhteydessä kuulet ajankohtaiset Selänteen asioissa, neuvottelukierroksesta ja hyvinvointialuevalmistelusta.

Pääluottamusmies Nina Pulkkinen