Ao tiedote ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta

25.3.2022

Hei kaikki Tehy Selänteen jäsenet,

Tehy julisti eilen ylityö-ja vuoronvaihtokiellon joka alkaa tänään perjantaina 25.3.22 klo 15. Se kestää vain ensi viikon torstaihin 31.3.22 klo 23.59 asti. Jäsenen tulee noudattaa liiton asettamaa työtaisteluohjetta.

Tällä työtaistelulla vauhditamme neuvotteluja ja näytämme omille neuvottelijoille tukemme, että olemme porukalla vaatimustemme takana. Kyse on alamme veto-ja pitovoimasta, palkoista. Nyt sinun on ehdottoman tärkeä noudattaa tätä määräystä, joka liiton taholta tuli.

Jos olet sopinut ennen eilistä ylityöistä tai vuoronvaihdoista, ne voit tehdä, mutta eilisen ilmoituksen jälkeen ei Tehyläiset tee ylityötä eivätkä vaihda vuoroa, edes esihenkilön määräyksestä.

Työtaistelu on laillinen. Kyse on vain viikosta tällä erää. Tsemppiä kaikille ja rivit suorina. Esihenkilöt ovat nyt haastavassa tilanteessa mutta he vastaavat yksikön toiminnasta ja heidän tulee viedä viestiä tilanteesta eteenpäin omille esihenkilöilleen jos toimintojen osalta pitää tehdä henkilöstövajauksen vuoksi järjestelyjä.

T: Tehy Selänteen hallitus