Kesäkuun ammattiosastotiedote

25.6.2022

TEHY SELÄNNE KESÄTIEDOTE 2022

Neuvottelukierros on Tehyn ja SuPer:n osalta vielä kesken eli olemme sopimuksettomassa tilassa. Työehtosopimuksia noudatetaan kuitenkin ns. jälkivaikutuksella, kunnes uusi on sovittu.

Muut pääsopijajärjestöt hyväksyivät valtakunnansovittelijan sovintoesityksen mutta Tehy ja SuPer katsoivat, että esitys ei vastannut neuvotteluihin asetettuja tavoitteita. Tehyläisille ja SuPerilaisille kuten muillekin, maksetaan muiden sopijajärjestöjen kanssa sovitut palkankorotukset kesäkuulta alkaen. Joukkovoimamme näkyminen ratkaisee tavoitteidemme saavuttamisen. Seuraa Tehyn tiedottamista neuvottelukierros sivustolla: tehy.fi/neuvottelukierros

Kesäajalla on edelleen voimassa liiton asettama ylityö- ja vuoronvaihtokielto, jos jäsen sitä haluaa noudattaa- kieltäytyessään ylityöstä tai vuoronvaihdosta yksittäiselle jäsenelle ei koidu siitä tässä tilanteessa sanktiota. Edes työnantajan käyttämä perusteltu syy ei velvoita vuoroa tai ylityötä tekemään. Hätätyötä ei normi vuoropuutokset ole. Jos haluaa- voi tämän kesäajan kuitenkin tehdä hälytysrahasopimuksen mukaisia vuoronvaihtoja ja vapaalta töihin tuloa ja siitä saa sopimuksen mukaisen korvauksen (työnantaja nosti korvausta syyskuun loppuun 100 eur:n kaikissa sopimuksen mukaisissa tilanteissa). Jokainen valitsee oman ratkaisunsa minkä jaksaa ja tekee näiden mahdollisten ylitöiden tai vuoronvaihtojen osalta. Kollegiaalisuutta toivomme, että on se valinta sitten kumpi vaihtoehto vain, se ei aiheuta työyhteisöissä eripuraa.

Pääluottamusmies on työvapaalla 27.6.-24.7.22 välisen ajan. Luottamusmies Taina Kankaanpään tavoitat parhaiten sähköpostitse, etunimi.sukunimi@selanne.net . Jos työt mahdollistavat, Taina vastaa plm puhelinnumeroon 044–4456 632 ns. virka-aikana. Heinäkuun 18.–24.7.välisenä aikana, ongelmatilanteissa, ota yhteyttä Tehyn sivuilta löytyvän asiointipalvelun kautta tai jäsenpalvelun puhelinnumeroon. Tehyn luottamusmiesten apu ja neuvonta on jäsenetu. Tätä jäsenetua voi hyödyntää niin määräaikaiset sijaiset kuin Tehyläiset opiskelijatkin.

TEHY  40 v

Tehy järjestää jäsenille synttärijuhlat lauantaina 29.10.22 Helsingin Jäähallissa. Juhlia tähdittävät mm. Haloo Helsinki, Antti Tuisku ja hovimuusikko Ilkka. Jos 8000 ilmoittautuneen raja ylittyy- paikat arvotaan. Nyt pikaisesti ilmoittautumaan Tehyn sivuilla! Näitä juhlia ei kannata jättää väliin. Ammattiosastolla ei ole yhteiskuljetusta Helsinkiin. Ajoissa kun varaat esim. junalipun- saat sen melko edullisesti.

JA VIIMEIN PÄÄSTÄÄN LÄHTEMÄÄN TEHY SELÄNTEEN VIRKISTYSREISSULLE!

Reissu kohdistuu RUKA:lle. Matka-ajankohta pe 30.9- su 2.10.22. Majoitus Scandichotelli Rukahovissa 2hh (pari kpl 3hh). Reissuun lähtö perjantai aamuna. Lauantaina linja-auto vie halukkaat karhunkierroksen lähtöpaikalle ja hakee sovittuun aikaan.

Sitovat ilmoittautumiset ao:n nettisivuilla olevan lomakkeen kautta 28.8.22 klo 20 mennessä. Matkan hinta 70 euroa (omavastuu) sisältää kuljetukset ja hotellimajoituksen (sis. aamiaisen). Matkan omavastuu maksetaan ennen reissuun lähtöä, ilmoittautuneille lähetettävän ohjeen mukaan. Matkalle mahtuu rajoitettu määrä väkeä, ilmoittaudu siis pikimmiten. Jos huonekaveritoive, ilmoita siitä täyttäessäsi ilmoittautumislomaketta. Jos 3hh huoneiden kysyntä enemmän, kun niitä on varattu - katsotaan saammeko muutettua varausta. Laita sana kiertämään reissusta niin tieto tavoittaa lomailijatkin.

Mukavaa kesää kaikille! T: ammattiosaston hallitus