Jäsentiedote yhteistoimintamenettelystä

8.6.2023

TIEDOTE 8.6.2023

JÄRJESTÄMISSUUNNITELMAN TOIMEENPANO – YHTEISTOIMINTAMENETTELY

Järjestämissuunnitelmaan liittyvien eri yksiköiden muutoksien osalta on pidetty henkilöstöinfoja Kalajoella, Taivalkoskella, Oulaisissa ja Haapajärvellä.

Tulossa on infot vielä kesäkuussa seuraavissa paikoissa:

Raahen psykiatrinen osasto 13.6.

Ylivieskan vuodeosasto 19.6.

Ii vuodeosasto 26.6.

Yksiköiden henkilöstölle on lähtenyt sähköpostitse linkki osaamiskartoituksiin. Samalla kysellään toiveita mihin yksikköön/tehtävään olisi halukas siirtymään. Osaamiskartoituksien yhteydessä tulee tarjolle myös työtehtäviä. Työnantaja on ilmoittanut, että noissa ilmoituksissa näkyy myös kyseisen tehtävän palkkaus.

Työnantaja käy infojen lisäksi henkilökohtaiset kuulemiset muutoksen piirissä olevien yksiköiden henkilöstön kanssa. Sinulla on oikeus pyytää halutessasi mukaan kuulemiseen luottamusmies tai muu tukihenkilö. Kuulemiseen ei tarvitse osallistua vuosilomalta tai perhevapaalta. Kuulemisista tehdään muistiot, mutta muistioon ei tarvitse laittaa allekirjoitusta. Kuulemiset ovat työaikaa. Osa kuulemisista järjestetään kesä-ja heinäkuussa. Yksiköiden sulkemisten tai toiminnan muutoksien päivämääriä ei ole vielä päätetty.

Työnantaja on tiedottanut, että se haluaa sopia työntekijän kanssa muutoksesta. Työnantaja ei voi painostaa sinua sopimaan sellaista, mikä ei sinulle sovi.

Tärkeää:

• osallistu infoihin, kysele esihenkilöltäsi tehtävistä, jotka sinua kiinnostavat
  • kysy tarvittaessa neuvoa luottamusmieheltä alueellasi
  • jos sinulle tarjotaan uutta työsopimusta, näytä se luottamusmiehelle ennen päätöstäsi. Sinun tulee olla tietoinen mihin sitoudut, jos allekirjoitat

Tehyn Pohteen alueen neuvottelijat

Nina Pulkkinen, Eeva Honkanen, Outi Puoskari